Vänner med ålderskillnader

Det här med åldersskillnader är en stor fråga (iallafall för mig och några till). Ålder är nånting fullkomligt oviktigt enligt mig. Om man trivs och tycker det är kul att vara med personen, så är den ens vän, oavsett ålder. Yngre kan vara tillräckligt mogna så man kan prata med de. Det är ganska stor skillnad mellan min yngsta kompis och min äldsta kompis, men so what?

Man måste själv också kunna anpassa sig till vännerna. Man kan inte förvänta sig att alla ens yngre vänner är lika mogna som en själv, men isånnafall kan man ta fram den lite barnsligare delen av sig själv, då funkar det ju bra! (finns självklart gränser åt båda hållen men)

Man ska inte heller vara kompis med äldre bara för att det är "coolt", för det är inte coolare att vara kompis med de än att vara kompis med någon annan i sin egen ålder eller yngre. Personligheten och personkemin är det som räknas, inte status och annat skit.
Detsamma gäller kärleken. I våra åldrar anser jag att upp till 5års skillnad inte gör ett skit. Sedan när man är över 20 så är det fritt fram!
Det gäller detsamma här som ovan, om man älskar personen har man ju redan kommit över åldersmuren, inte sant?
Folk som kommenterar par med åldersskillnader: FUCK off. Ni vet inte ett skit så håll era fula käftar stängda så blir allting bra :)

Kommentarer
Postat av: Dinzezys

Jag gillar att du skriver och tar upp viktiga saker som är värt att tänka på! :) Fortsätt med det! Och du ; jag håller med dig totalt angående detta!

2010-12-05 @ 21:03:53
URL: http://sthlmszezy.blogg.se/
Postat av: boba

... synd att inte alla är lika smarta som dig... asså vad har han för problem :O :'(

2010-12-15 @ 17:18:14
URL: http://bobas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0