Violinkonserter

Nu när jag tänker efter (OKEJ, det finns en person som har tjatat på mig om det!) lyssnar jag bara på cellokonserter (bortsett från pianotrion, stråkkvartetter samt stråkkvintetter). Har kanske hänt att jag lyssnar lite på fiolkonsert men då bara för att få höra på Heifetz, Mnhuin, Kogan och Stern. Har då inte riktigt fått in styckerna. Jag funderar på att börja bry mig lite mer om mina med-stråkinstrumentalister och börja lyssna på violinkonserter nu när jag faktiskt har favorit violinister som jag ibland vill lyssna på!
....sitter jag här och skriver om min lyssna-på-fiolkonserter-karriär medan jag lyssnar på (för mig) nya cellokonserter...eheh. Men jag har lovat mig själv! Jag ska börja lyssna, så det så!
(Nu får vi se hur det ser ut om en vecka...)

http://www.jamtli.com/core/files/2623.hog_fiol.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0