Mulan

Mulan. En underbar film. Nu pratar jag inte om Disneys Mulan, som visserligen också är bra, utan den kinesiska filmen Mulan som gjordes 2009 med Vicki Zhao Wei som Mulan och Chen Kun som Wentai, en annan stor roll i filmen.
Filmen är baserad på den välkända klassiska Mulan, där hon ger sig ut i krig, iklädd som en man i sin fars ställe men resten av filmen, är något helt annat. Man vet inte vad som kommer hända och dessutom är det som händer oväntat.

En hemskt bra film där det visas mod och kärlek och när jag säger kärlek menar jag mer brödrarskap samt kärlek och tillit till sin general. Man får se hur det är att vara i krig, känslorna som ändras medan och hur det påverkar.
Vacker, underbar, stark film som måste ses. En film man gråter till.

http://paradoxicalworld.files.wordpress.com/2009/11/mulan_2009_thumb.jpg

Nu en av mina favoritfilmer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0