Erfarenhet och förståelse

Jag förstår det mesta och har mycket erfarenheter men det finns en sak som är rätt så "vanligt" som jag har sluppit undan att få kontakt med, och det är döden av någon nära. När folk kommer till mig och vill ha hjälp eller vill att jag ska lyssna, förstår jag alltid hur de känner, vad de vill, vad de säger och menar. Men när någon berättar om att en nära släkting dog eller en vän dog, så vet jag inte vad jag ska göra eller säga. Det är ju eftersom då att jag aldrig har varit med om det och sluppit ha den erfarenheten. Det enda jag kan göra är att ana hur hemskt ont det gör, hur hemskt ledsamt det är. Men att VETA, är omöjligt. Det enda jag har varit med om som kopplas till döden, är mina egna nära-döden upplevelser. Att själv vara nära på att död har hänt mig ofta.
Jag är hemskt tacksam över att jag har sluppit den här hemska upplevelsen och hoppas på att jag slipper den ett bra tag till.

*knackar i trä't*

http://fc05.deviantart.net/fs11/i/2006/207/7/0/Angels_Cry_by_SilverArtist1.jpg
Drawing by: ~SilverArtist1

Kommentarer
Postat av: HOGGELINA

Du har alldeles rätt, var glad för det så länge det går.

2010-07-09 @ 22:48:51
URL: http://hoggelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0