Under sitt skal

Folk är olika på alla sätt

Vissa vill vara normal, vara som andra, medan andra inte vill vara normala, vill sticka ut lite. Jag är typen som hatar "normal". Det är bara tråkigt, det är intressant när folk kommer med åsikter, även om de är emot mina, jag gillar det! Men vissa vill ju vara normala och som andra eftersom de inte vågar, är väldigt osäkra på sig själva. Många tror att det bara finns "Rätt åsikt, Fel åsikt" men så är det ju inte. Dock är det många som säger det och på det viset påverkas många osäkra personer.
Det flesta gömmer sig under något sorts skal. Spelar stöddig för att dölja sitt svaga jag, eller som ovan, klär sig i ett skal - personlighet som är "rätt".
Men väldigt många gömmer sitt osäkra, rädda, eller ledsna jag under ett leende och skratt. När det kommer till de här personerna splittras de till två kategorier. De som VILL att vännerna ska märka att det bara är ett skal och de som vill att vännerna också ska bli lurade och tror att man är glad på riktigt. Det är svårt att veta.
När man ser att en vän gömmer sig under ett skal, hur ska man göra? Man kan inte fråga "hur vill du att jag ska göra?"" för om det är så att vännen VILL dölja det, så har man visat att vännen har failat. Det enda man kan göra är att visa att man står vid dens sida och kommer alltid lyssna.
Vissa personer VET jag hur jag ska hantera, men vissa inte. Jag chansar. Jag själv är typen som vill att vännerna ska se (dock inte alltid...). Men inte vilka vänner som helst, bara vissa speciella, så jag är också komplex. Det är svårt att leva i den värld vi lever i (särskilt nu efter hur allt bara förändrats och blivit helt sjukt...), väldigt jobbigt för tonåringar. Tonåringar är nog den värsta folkgruppen i hela världen, men också de mest känslosamma. Men samtidigt kan man säga att tonåringarna är de som ger liv åt folk så aa...heh.
Kanske några kommer bli störd på det här inlägget, på mig, vad vet jag? Men jag fick lust att skriva det och man får tolka det hur man vill. Fri vilja om allt. Men ska tillägga att jag inte anser mig själv perfekt eller överlägsen alls. Jag gör massvis av misstag och kan gå över gränser och jag vet det själv. Det enda jag försöker göra är att tänka igenom allt och bättra mig genom att känna till olika saker.

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag brukar "gå in i ett skal" med människor jag vill kontrollera avståndet mellan det vill säga typ.. alla? Jag känner två människor som jag är 100% mig själv med pga att jag inte vill ha något avstånd, wont be necessary liksom. Resten visar jag bara vissa delar, men jag låtsas aldrig. Det är ocoolt och destruktivt.

2010-12-12 @ 00:44:00
URL: http://perfectionsplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0