The Karate Kid 2010

Asså sorry, har VERKLIGEN inte pallat blogga ALLS. Att sitta och skriva en massa meningar var inte ett DUGG frestande förstå ni...inte för att det är för frestande nu heller...
Men har hänt lite nu i veckan faktiskt! Jag var på "The Karate Kid" med Ella! Jag ÄLSKAR filmen! Den är ofattbart bra (för mig iallafall). Killen (Dre - Jaden Smith) blir tvungen att flytta till Kina för sin mammasjobb. Där blir han mobbad av killar från Kung Fu klubben. Men så träffar han Mr. Han (Jackie Chan) och han lär dre "riktig Kung Fu", som är för att bringa fred, inte slagsmål.
Allt detta utspelar sig i Kina, men människornas sätt att komma respektera saker, naturkrafter, människor är detsamma i stort sett hela Asien. Särskilt Kina, Japan, Sydkorea samt Indien. Eftersom jag känner till det här "hjärtat", påverkade den nog mig mer. Den sista scenen, var så "stor" för mig att jag fick gåshud och var tvungen att gråta. Jag kan bara säga en sak:
Jag är en stolt halv-asiat, ingen kan ändra på det så sluta klaga
Rekomenderar den STARKT.
Hmm...skulle vilja se den på bio igen...

The_Karate_Kid_2010_poster.jpg (325×481)

Och ja, MÅSTE ju lägga till att Jaden Smith är OTROLIGT snygg!!
jaden-smith-japan-earth.jpg (600×600)

Kommentarer
Postat av: HOGGELINA

Ehh du kanske ska minska på Jaden-bilden. Han syns inte riktigt :P

2010-08-11 @ 18:03:43
URL: http://hoggelina.blogg.se/
Postat av: HOGGELINA

Ps. Jaden e min ! hm

2010-08-11 @ 18:04:14
URL: http://hoggelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0